دوره فاینمن خوانی

The Feynman Lectures on Physics

دوره فاینمن خوانی

The Feynman Lectures on Physics

جلسه دوم تابستان

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ

جلسه دوم تابستان با شروع صفحه سوم آغاز شد و تا پایان صفحه پنجم ادامه داشت. در این جلسه بیشتر بخش های خوانده شده مربوط به ارتباط علم فیزیک با زیست شناسی بود. از علم شیمی آلی (شیمی زنده) به زیست شیمی (biochemistry) سوق داده شد و بعد از آن در علم زیست شناسی توصیف شد. در کل یک موجود زنده از لحاظ مختلف بررسی شد و نشان داده شد. یکی از ارتباطات تنگاتنگ علم فیزیک و زیست شناسی، یعنی علوم اعصاب بررسی شد و به صورت خیلی سطحی به بررسی اعصاب بدن انسان از دیدگاه فیزیکی پرداخته شد. ( برای توضیح بیشتر این بخش به علت جذابیت فراوان، به درس آوای این جلسه مراجعه کنید.) 

بعد از آن توضیح کوتاهی در باره عضله و ساختار آن داده شد و چون توضیح زیستی-فیزیکی کافی داده نشد، ( در واقع درون کتاب گفته شد که علت انقباض عضلات هنوز به طور دقیق مشخص نیست. ولی دلیل این اتفاق کاملا مشخص است. ) محمد امین بردپیشه قرار شد برای جلسه آینده کلاس توضیح دقیقی در مورد این موضوع برای کلاس آماده کند.

در انتها نیز آقای فاینمن به بررسی این موضوع پرداخت که جزء هر موجود زنده سلول های آن موجود خواهد بود و سلول ها هستند که ساختار یک موجود زنده را تشکیل میدهند به همین علت به درون سلول رفته و ساختارها و سوخت و ساز های آن را از دیدگاه فیزیکی شروع به بررسی کرد. 

کتاب خوانی جلسه بعدی به بررسی دقیق تر سلول خواهد پرداخت و در آخر به ساختار هسته هر سلول و ساختار دی ان ای آنها خواهد پرداخت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۱
محمدرضا ایلخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی